Winkelwagen

Klantenservice: Retouren

Terug naar het overzicht
  • Retour aanmelden

    90 dagen bedenktermijn

    Bij Toppy heb je een bedenktermijn van 90 dagen waarin je jouw product gratis terug mag sturen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop je het product hebt ontvangen. Je mag ook eerst je retour bij ons aanmelden binnen 90 dagen na ontvangst, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om het product daadwerkelijk te retourneren. Dat kun je doen via de link hieronder. Zodra we je retour ontvangen, gaan we er direct mee aan de slag en mag jij binnen 24 uur een passende oplossing verwachten.

    Waarop moet ik letten bij mijn retour?

    Er zijn een aantal spelregels van toepassing op je retouzending:

    • Het artikel mag niet in gebruik zijn genomen. Bekijken zoals je in de winkel zou doen mag natuurlijk wel.
      Wanneer je verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken of werking van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering.
    • Het artikel zit nog in de originele verpakking, voor zover dat in alle redelijkheid kan.
    • Wij vragen je om jouw retour altijd even bij ons aan te melden, zodat we je retour sneller kunnen verwerken! (win-win)
    • Producten die vallen onder de uitzonderingen kunnen helaas niet geretourneerd worden.
  • Retourneren bij Toppy

    Het retourneren van je product proberen we zo makkelijk mogelijk te maken. Hieronder hebben we stap-voor-stap uitgeschreven hoe ons retourproces eruit ziet:

    1. Meld je product(en) retour via het retourformulier
    2. Geef een korte reden op waarom je het artikel retour wil sturen (niet verplicht). Dit maakt het afhandelen van je retour eenvoudiger.
    3. Je ontvangt een e-mail met de vervolgstappen. Daarin vind je ook het retourlabel met het adres waarnaar je jouw pakketje kunt sturen.
    4. Print het label uit en plak deze op de doos. Geen printer? Schrijf dan duidelijk het retournummer en het retouradres op de doos.
    5. Geef je pakketje af bij het PostNL punt* of als het gaat om een pallet of te grote doos dan plannen we samen met jou een dag waarop je pakket wordt opgehaald.**
    6. Na het aanmelden of inplannen van je retour ontvang je altijd een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.
    7. Zodra het pakket bij ons binnen is, wordt jouw retour in behandeling genomen. Binnen 24 uur na ontvangst mag je van ons een oplossing verwachten.

    * Retourneren is gratis via PostNL als je gebruik maakt van ons antwoordnummer en bovengenoemd retourproces. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder of op een andere manier retourneren, in dat geval zijn de kosten wel voor jou. Je kunt de producten dan retourneren naar Oostwijk 13, 5406 XT Uden t.a.v. Toppy Retouren. Voor een snelle retourafhandeling vragen we je om duidelijk het retournummer te vermelden. Wil je een pakket retourneren, maar woon je niet in de Benelux? Ook dan zijn de verzendkosten voor de koper.

    ** Pallets of dozen groter dan 175 x 78 x 55 cm / zwaarder dan 30 kg retourneren? Ook geen probleem. Wij plannen samen met jou een dag in waarop DHL het pakket weer bij je ophaalt.

    Wat is de status van mijn retourzending?

    We houden je altijd via e-mail op de hoogte van de status van jouw retourzending. Je ontvangt ook een link waarmee je nog eenvoudiger je retourproces kunt volgen.

  • Voorwaarden

    Terugbetaling:

    Valt het artikel binnen de zichttermijn en voldoet het aan de spelregels? Dan wordt het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, terugbetaald. Dit doen wij zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na herroeping. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

    Omruilen:

    Artikel te klein, te groot of toch niet naar wens? Valt het binnen de zichttermijn en voldoet het artikel aan de spelregels? Dan ruilen we het gewoon om naar een product met dezelfde waarde. Als het product goedkoper is dan vergoeden we uiteraard het restbedrag.

    Deelvergoeding:

    Is het product gebruikt, vertoont het gebruikerssporen of ontbreekt de originele verpakking? Dan gaan we altijd kijken naar een vergoeding voor het artikel. De waardevermindering kan oplopen tot 100% van het originele aankoopbedrag.

    Spelregels bij het retourneren van producten

    Wel zijn er een aantal spelregels die van toepassing zijn op een retourzending:

    • Het artikel mag niet in gebruik zijn genomen. Bekijken zoals je in de winkel zou doen mag natuurlijk wel! (Houd er rekening mee dat wanneer je verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken of werking van het product vast te stellen, je aansprakelijk bent voor een mogelijke waardevermindering)
    • Het artikel zit nog in de originele verpakking. (Voor zover dit in alle redelijkheid kan natuurlijk)
    • Wij vragen je om jouw retour altijd even bij ons aan te melden, zodat we je retour sneller kunnen verwerken! (win-win)
    • Producten die vallen onder de uitzonderingen kunnen helaas niet geretourneerd worden.
  • Uitzonderingen

    Een aantal artikelen in ons assortiment is een uitzondering op onze retourregel. Deze artikelen mogen niet geretourneerd worden. Hieronder vind je een overzicht van deze artikelen en een korte uitleg wáárom we een uitzondering moeten maken voor deze artikelen.

    Producten op maat

    Artikelen die op maat worden gemaakt (denk hierbij aan lamellenafdekking of zomerzeilen). We kunnen helaas niemand anders blij maken met een product dat speciaal naar jouw wensen gemaakt is.

    Bederfelijke goederen zoals chloortabletten of koivoer, waarbij de verzegeling is verbroken.

    Zodra de verzegeling van dergelijke producten is geopend, kunnen wij de houdbaarheid van het product niet meer garanderen.

    Opblaasbare (lig)producten waarvan de verzegeling is verbroken.

    Uit hygiënisch oogpunt kunnen, mogen en willen wij deze producten niet meer verder verkopen wanneer de verzegeling is verbroken. We willen al onze klanten nieuwe en uiteraard 100% schone artikelen aanbieden.

    Hou hiermee dus altijd rekening wanneer je deze producten wil bestellen bij ons. Niet zeker of een product onder de uitzonderingen valt, neem dan gerust contact op met onze Klantenservice. Let op! Voor installatie- en inbouwartikelen geldt dat wanneer deze zijn geïnstalleerd en zijn ingebouwd (denk hierbij aan pvc koppelingen of verlijmde slangen) wij niet meer 100% garanderen dat de kwaliteit intact is gebleven. Eventuele ontstane waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, kunnen wij in het geval van retourneren bij je in rekening brengen.

  • Rechten

    Welke rechten heb jij als consument? Dat zijn er erg veel en daar doen we niet geheimzinnig over. Via deze link vind je een overzicht van al jouw rechten als consument.

    Uiteraard heb je een standaard herroepingsrecht van 14 dagen op je aankoop zonder opgave van reden. Deze verstrijkt op 14 dagen nadat jij of een door jouw aangewezen derde partij (welke niet de vervoerder is) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Toppy biedt echter een bedenktijd van maar liefst 90 dagen.

    Je dient ons als bedrijf (Toppy B.V.) via schriftelijke wijze (via bijvoorbeeld mail of via het formulier: Retour aanvragen) hiervan wel op de hoogte te stellen, wanneer je gebruik wil maken van dit recht.

    Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier van herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

  • Garantie

    Garantie vinden wij vanzelfsprekend en we willen je graag een zeker en veilig gevoel geven tijdens het bestellen. Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt natuurlijk de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij fabrieksgarantie aan. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie en vind je per product terug. Daarbij staat ons team van klantenservice medewerkers altijd klaar om je te helpen in dit proces wanneer je onverhoopt toch een defect product ontvangt.

    Kan gebeuren. Niet leuk. Altijd netjes een oplossing!

    Garantie en Service door Intex

    Intex kent een uniek service- en garantiesysteem waarbij jij als consument rechtstreeks contact op kunt nemen met de fabrikant om nog sneller geholpen te worden. Daar zit een team vol met Intex specialisten om al jouw garantiegevallen snel en vakkundig af te handelen! Met dit unieke systeem biedt Intex een zeer professionele en uitgebreide nazorg voor al haar producten.

    Postadres
    Intex Trading BV
    Venneveld 9
    4705 RR Roosendaal

    Telefoon
    0031 (0) 165-593939

    Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met de service die Intex biedt, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Dan gaan we samen kijken naar een passende oplossing.

    Garantie en Service door Bestway

    Heb je problemen of defecten met een product van het merk / de fabrikant Bestway? Ook dan kun je rechtstreeks terecht bij het service- en garantiesysteem van Bestway. Download hier het klantenservice formulier van Bestway, of ga direct naar www.bestwaycorp.nl/support

    Ook in dit geval geldt dat als je niet tevreden bent over de service die Bestway biedt, je altijd met ons contact op kunt nemen.

Onafhankelijk gekeurd op basis van 15267 beoordelingen!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

katrien boodts, lokeren

03-12-2020 |

tevreden klant

“fijn om snel feedback te krijgen vd klantendienst ivm kortingscode die niet bleek te werken, bij bestelling onmiddellijk korting teruggestort gekregen, bestelling afgeleverd binnen . . . ”

10