Winkelwagen

Terug naar het overzicht

Retourneren

Retour aanvragen

Alles kan kapot, dat blijkt. Of misschien ben je gewoon niet helemaal tevreden over je nieuwe aankoop. Dat is vervelend, maar daar gaan we iets aan doen! Terugsturen is bij ons gratis en werkt heel simpel. Hoe het precies werkt lees je op deze pagina.

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt retourneren?
    Een retour vraag je gemakkelijk aan via onze retourpagina. Zodra je aanvraag wordt goedgekeurd ontvangt je via de mail een retourformulier voor in de doos en een verzendlabel dat je op de doos mag plakken. Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons kantoor adres in Veghel, maar volg de instructies in de e-mail zodat jouw retour netjes aankomt in ons magazijn.

    Gaat het om een pallet of zware/grote zending (>30kg), dan sturen we instructies voor het aanvragen van een ophaalafspraak.
  • Retourvoorwaarden
    Bij Toppy hanteren we een bedenktijd van 90 dagen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. Wat mag wel en niet?
    • Uitpakken uit de doos waarbij wat tape losgesneden wordt mag zeker, maar plastic verpakkingen open scheuren/knippen niet.
    • Een pomp kort activeren op het droge om te zien of hij loopt mag wel, een pomp in het water installeren of nat laten lopen niet.
    • Een spa uitpakken en het materiaal voelen mag, deze helemaal opblazen en opzetten niet.
    • Een rugzak omdoen om te voelen hoe hij zit mag, een lang weekend op vakantie met deze rugzak niet.
    • Voor het retourneren van opblaasartikelen zoals een boot of luchtbed zijn de regels nét even anders. Verbreek je de verzegeling dan vindt er standaard 10% waardevermindering plaats.
    Een product mag gebruikt worden om te testen, maar wij behouden ons wel het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product dan weer in nieuwstaat te krijgen. Je moet dan denken aan onderdelen die nat zijn geworden, ontbreken of slijtage hebben ondervonden aan het gebruik. Benieuwd naar de werking van een product of wil je weten of een product wel geschikt is voor hoe je het gaat gebruiken? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen vooraf veel informatie geven over het gebruik van producten en of deze wel of niet geschikt zijn voor jouw situatie.
  • Hoe lang duurt een reparatie?
    Als we een artikel moeten laten nakijken door een specialist bij één van onze leveranciers, dan duurt dit proces over het algemeen tussen 5 werkdagen en 3 weken. We proberen je hier zo goed mogelijk over in te lichten.
  • Is retourneren gratis?
    Ja, retourneren is bij ons gratis binnen 90 dagen na aankoop. Je moet hiervoor wel ons retourlabel gebruiken of een ophaalafspraak maken met onze transporteur.
  • Wat is mijn retourstatus?
    Je ontvangt van ons een mailtje wanneer we een update hebben over je retour. Ook als we vragen hebben over je retour zullen we deze via de mail stellen.

    Voor lastige reparatiegevallen is het soms moeilijk om een precieze indicatie te geven. Reparaties duren gemiddeld 5 werkdagen tot 3 weken.
  • Retour sturen onder garantie
    Je kunt een product altijd retour aanmelden voor garantie op het moment dat deze defect is of als je denk dat deze niet goed meer werkt. Neem voor de zekerheid altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Ondanks het feit dat het product binnen de garantietermijn valt, betekent dit niet altijd dat het product ook onder garantie gerepareerd of vervangen wordt. We hebben een aantal methodes om de garantie van een product te beoordelen. Dit kan bijvoorbeeld op basis van foto’s of het fysiek laten nakijken van het product. Hierbij proberen we altijd rekening te houden met jouw unieke situatie.
  • Intex & Bestway retouren

    Producten van Intex en Bestway vallen onder een speciale service en garantieafhandeling. Om zo snel mogelijk te kunnen schakelen met de mensen die over de juiste kennis van de producten beschikken, wordt de afhandeling direct door Intex en Bestway zelf geregeld. De garantieafhandeling van Intex en Bestway producten loopt dus niet via ons, maar via de leverancier zelf. Mocht het contact echter stroef verlopen, dan helpen wij natuurlijk graag mee in het bemiddelen. Hoe je jouw klacht of defect aanmeldt? Lees je hier.

Zo werkt retourneren bij Toppy

Andere Toppycs

Fiet-review! 17963 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Hervé, Hasselt

20-09-2021 |

Top product en top service

“Een week na het installeren van de vijverfilter UV pomp is het water al heel helder (vijvertje 1000l met 4 vissen) en de H²O kwaliteit heb ik nagekeken: normale waarden. Ik heb mij . . . ”

10