Winkelwagen

Terug naar het overzicht

Retourneren

Retour aanvragen

Alles kan kapot, dat blijkt. Of misschien ben je gewoon niet helemaal tevreden over je nieuwe aankoop. Dat is vervelend, maar daar gaan we iets aan doen! Terugsturen is bij ons gratis en werkt heel simpel. Hoe het precies werkt lees je op deze pagina.

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt retourneren?
    Een retour vraag je gemakkelijk aan via onze retourpagina. Zodra je aanvraag wordt goedgekeurd, ontvang je per mail een retourformulier voor in de doos en een verzendlabel dat je op de doos mag plakken. Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons kantoor adres in Veghel, maar volg de instructies in de e-mail zodat jouw retour netjes aankomt in ons magazijn.

    Gaat het om een pallet of zware/grote zending (>30kg), dan sturen we instructies voor het aanvragen van een ophaalafspraak.

    Kies je ervoor om geen gebruik te maken van ons retourformulier en antwoordnummer? Daar doen we niet moeilijk over. We vragen je om dan in het retourpakket een formulier mee te sturen waarop je aangeeft dat je jouw bestelling wil herroepen. In dit geval vragen we je om je pakket binnen 90 dagen aan ons terug te sturen. Verstuur je bestelling naar: Toppy tav Retouren, Oostwijk 13, 5406 XT, Uden. Let op! De verzendkosten zijn in dat geval wel voor jou.
  • Hoe lang is mijn bedenktijd?
    Bij Toppy geven we je de tijd om te beslissen of jij wel het juiste product gekozen hebt. Je hebt 90 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je jouw bestelling ontvangt. Meld je jouw retour binnen 90 dagen aan via onze retourpagina, dan kun je gratis je bestelling retourneren. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om je producten te retourneren.
  • Retourvoorwaarden
    Bij Toppy hanteren we een bedenktijd van 90 dagen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. Wat mag wel en niet?
    • Uitpakken uit de doos waarbij wat tape losgesneden wordt mag zeker, maar plastic verpakkingen open scheuren/knippen niet.
    • Een pomp kort activeren op het droge om te zien of hij loopt mag wel, een pomp in het water installeren of nat laten lopen niet.
    • Een spa uitpakken, opzetten en opblazen mag, deze vullen met water niet.
    • Een rugzak omdoen om te voelen hoe hij zit mag, een lang weekend op vakantie met deze rugzak niet.
    • Een opblaasartikel oppompen om te controleren of hij niet lek is mag, ermee op het water drijven niet.
    Een product mag gebruikt worden om te testen, maar wij behouden ons wel het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product dan weer in nieuwstaat te krijgen. Je moet dan denken aan onderdelen die nat zijn geworden, ontbreken of slijtage hebben ondervonden aan het gebruik.

    Benieuwd naar de werking van een product of wil je weten of een product wel geschikt is voor hoe je het gaat gebruiken? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen vooraf veel informatie geven over het gebruik van producten en of deze wel of niet geschikt zijn voor jouw situatie.
  • Welke uitzonderingen op retouren zijn er?
    Sommige artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen. Die zetten we hier op een rijtje.

    Producten op maat
    Is er een product speciaal voor jou op maat gemaakt, dan kunnen we dit niet meer retour nemen. We kunnen dan niemand anders meer blij maken met dit product, omdat het op jouw wensen gemaakt is.

    Bederfelijke goederen
    Van producten met een houdbaarheidsdatum waarvan de verzegeling verbroken is, kunnen we de houdbaarheid niet meer garanderen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld koivoer en chloortabletten.
  • Hoe lang duurt een reparatie?
    Als we een artikel moeten laten nakijken door een specialist bij één van onze leveranciers, dan duurt dit proces over het algemeen tussen 5 werkdagen en 3 weken. We proberen je hier zo goed mogelijk over in te lichten.
  • Is retourneren gratis?
    Ja, retourneren is bij ons gratis binnen 90 dagen na aankoop. Je moet hiervoor wel ons retourlabel gebruiken of een ophaalafspraak maken met onze transporteur.
  • Wat is mijn retourstatus?
    Je ontvangt van ons een mailtje wanneer we een update hebben over je retour. Ook als we vragen hebben over je retour zullen we deze via de mail stellen.

    Voor lastige reparatiegevallen is het soms moeilijk om een precieze indicatie te geven. Reparaties duren gemiddeld 5 werkdagen tot 3 weken.
  • Heb ik recht op garantie?
    Het kan gebeuren dat een product kapot gaat of niet naar behoren werkt. Heel vervelend natuurlijk! Op je aankoop is wettelijke garantie van toepassing. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Gaat er iets eerder kapot dan je zou mogen verwachten, dan gaan we op zoek naar een passende oplossing. Dit kan betekenen dat we overgaan tot vervanging of reparatie van je product.

    Twijfel je of jouw defect onder garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Door alvast foto’s en/of filmpjes mee te sturen kunnen we het probleem beter beoordelen en komen we het snelste tot een passende oplossing.

    Om voor garantie in aanmerking te komen meld je jouw product aan als retour via onze retourpagina.
  • Intex & Bestway retouren

    Producten van Intex en Bestway vallen onder een speciale service en garantieafhandeling. Om zo snel mogelijk te kunnen schakelen met de mensen die over de juiste kennis van de producten beschikken, wordt de afhandeling direct door Intex en Bestway zelf geregeld. De garantieafhandeling van Intex en Bestway producten loopt dus niet via ons, maar via de leverancier zelf. Mocht het contact echter stroef verlopen, dan helpen wij natuurlijk graag mee in het bemiddelen. Hoe je jouw klacht of defect aanmeldt? Lees je hier.

  • Heb ik recht op herroeping?
    Heb je net even te snel op die bestelknop geklikt? Dan kun je jouw bestelling altijd nog herroepen binnen 14 dagen. Dat wil zeggen dat je zonder een reden op te geven je bestelling terug kunt sturen. Deze termijn gaat in op het moment dat je jouw bestelling ontvangt. Het is wel van belang dat je de verpakking niet kapot maakt en het product niet gebruikt. Om je bestelling te herroepen meld je jouw retour bij ons aan via onze retourpagina. Daarmee kun je jouw bestelling gratis terugsturen.

    Kies je ervoor om geen gebruik te maken van ons retourformulier en antwoordnummer, dan zijn de verzendkosten voor jou. Om je bestelling te herroepen kun je in dat geval gebruik maken van dit modelformulier. Verstuur je bestelling vervolgens naar: Toppy tav Retouren, Oostwijk 13, 5406 XT, Uden.

    Wist je dat Toppy deze wettelijke termijn zelfs heeft verlengd tot een bedenktermijn van 90 dagen?
  • Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn retour verwachten?
    We betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen nadat we de herroepingsmededeling hebben ontvangen. We betalen je terug met dezelfde betaalmethode als waarmee je jouw betaling voldaan hebt. Voor deze terugbetaling brengen we geen kosten in rekening. We hebben het recht om te wachten met terugbetaling tot we de retour bij ons ontvangen hebben of het moment dat je aantoont dat je het pakketje retour gestuurd hebt. Lees hier meer over je terugbetaling.

Zo werkt retourneren bij Toppy

Andere Toppycs

Fiet-review! 19072 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Ursala, Purmerend

13-01-2022 |

Fietstassen besteld en voldoen voor de 100%

“Bestelling ging vlot, prima afhandeling, goede service”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.