Winkelwagen

Terug naar het overzicht

Retourneren

Retour aanvragen

Alles kan kapot, dat blijkt. Of misschien ben je gewoon niet helemaal tevreden over je nieuwe aankoop. Dat is vervelend, maar daar gaan we iets aan doen! Terugsturen is bij ons gratis en werkt heel simpel. Hoe het precies werkt lees je op deze pagina.

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt retourneren?
    Je vraagt tot 90 dagen na aankoop je retour gratis aan. Ook wanneer je product binnen de garantietermijn kapot is gegaan, zodat we hem kunnen repareren of vervangen.
    Meld je retour
    Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons kantoor adres in Veghel, maar volg de instructies in de e-mail zodat jouw retour netjes aankomt in ons magazijn.

    Pallet of zware zending
    Gaat het om een pallet of zware/grote zending (>30kg), dan sturen we instructies voor het aanvragen van een ophaalafspraak.

  • Retourvoorwaarden
    Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat terug te sturen. Twijfel je of je product onder garantie valt? Vul dan onderstaand formulier in.
    Beschadigd of verkeerd product
    Wat mag wel:
    • Uitpakken uit de doos waarbij wat tape losgesneden wordt
    • Een warmtepomp uitpakken, bekijken en voelen
    • Een spa uitpakken en op de grond leggen
    • Een rugzak omdoen en voelen hoe hij zit
    • Een opblaasartikel uitpakken en op de grond leggen
    Wat mag niet:
    • Plastic verpakking openscheuren of -knippen
    • Een warmtepomp buiten of in het water activeren
    • Een spa opblazen en vullen met water
    • Een rugzak een meenemen op vakantie
    • Een opblaasartikel opblazen en hierop liggen

    Test je het product, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn op het product weer in nieuwstaat te krijgen.

    Retouruitzonderingen
    Sommige artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen. Die zetten we hier op een rijtje.

    Producten op maat
    Is er een product speciaal voor jou op maat gemaakt, dan kunnen we dit niet meer retour nemen. We kunnen dan niemand anders meer blij maken met dit product, omdat het op jouw wensen gemaakt is.

    Bederfelijke goederen
    Van producten met een houdbaarheidsdatum waarvan de verzegeling verbroken is, kunnen we de houdbaarheid niet meer garanderen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld koivoer en chloortabletten.
  • Hoe lang duurt een reparatie?
    Als we een artikel moeten laten nakijken door een specialist bij één van onze leveranciers, dan duurt dit proces over het algemeen tussen 5 werkdagen en 3 weken. We proberen je hier zo goed mogelijk over in te lichten.
  • Intex, Bestway & EXIT retouren

    Producten van Intex, Bestway en EXIT vallen onder een speciale service en garantieafhandeling. Om zo snel mogelijk te kunnen schakelen met de mensen die over de juiste kennis van de producten beschikken, wordt de afhandeling direct door Intex, Bestway en EXIT zelf geregeld. De garantieafhandeling van deze producten loopt dus niet via ons, maar via de leverancier zelf. Mocht het contact echter stroef verlopen, dan helpen wij natuurlijk graag mee in het bemiddelen. Hoe je jouw klacht of defect aanmeldt lees je hier.

  • Elektrische & elektronische apparaten

    Alle producten met een stekker verzamelen! Koop jij een nieuw elektrisch of elektronisch product? Gooi zijn voorganger dan niet zomaar in de prullenbak, maar laat ze recyclen. Dit doe je door jouw oude elektrische of elektronische apparaten in de Wecycle-inleverbakken te stoppen. Deze inleverbakken vind je bij de bouwmarkt, elektronicazaak, woonwinkel of de tuinwinkel. Benieuwd waar je de dichtstbijzijndste Wecycle-inleverbak vindt? Check hier de e-waste inleverpunten.

    Wil je van jouw oude ledlampen en batterijen af? Deze retourneer je ook heel simpel in de Wecycle-inleverbakken in de supermarkt. Lekker bezig!

  • Heb ik recht op herroeping?
    Heb je net even te snel op die bestelknop geklikt? Dan kun je jouw bestelling altijd nog herroepen binnen 14 dagen of retourneren binnen 90 dagen na ontvangst van je bestelling.

    Herroepen wil zeggen dat je zonder een reden op te geven je bestelling terug kunt sturen. Het is wel van belang dat je de verpakking niet kapot maakt en het product niet gebruikt. Maak je wel de verpakking kapot of gebruik je het product, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn op het product weer in nieuwstaat te krijgen.

    Je kunt er ook voor kiezen je product te retourneren via onze retourprocedure. Je kunt dan tot 90 dagen na aankoop je retour gratis aanvragen. Je retour kun je aanmelden via ons retourformulier.

    Meld je retour

    Herroepen van je bestelling
    Kies je ervoor om geen gebruik te maken van ons retourformulier? Maak dan gebruik van dit modelformulier. Gebruik maken van dit formulier is geen verplichting. Verstuur je bestelling vervolgens naar

    Toppy tav Retouren
    De Kempkens 2100
    5465 PR Veghel

    Gevolgen van je herroeping
    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je de betaling inclusief verzendkosten zo snel mogelijk en niet later dan 14 dagen na het herroepen van je bestelling, van ons terug. De terugbetaling ontvang je op dezelfde manier zoals je de transactie aan ons hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk met een andere wijze van betaling hebt ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij wachten met de betaling tot wij de producten hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je jouw bestelling hebt teruggestuurd. Je bent op tijd als je de producten terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen verstreken is. Deze termijn gaat in op het moment dat je aan ons hebt medegedeeld dat je de overeenkomst wilt herroepen. Het terugsturen van een bestelling na herroeping, is bij ons ook gratis.

    Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van je bestelde producten die het gevolg is van het gebruik ervan, wanneer dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.
  • Hoe werkt garantie?
    Als je wat bij ons bestelt, kun je erop rekenen dat het product doet wat het moet doen. Gaat er toch iets mis, dan kijken we samen naar een passende oplossing. Je kunt dan aanspraak maken op twee soorten garantie: wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

    Wettelijke garantie
    Voor alles wat je bij ons bestelt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product doet wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke garantietermijn. Het ene product gaat nu eenmaal langer mee dan het andere. Hoe lang de garantie duurt hangt dus af van het type product.

    Fabrieksgarantie
    Voor sommige producten geldt er ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Hoe lang de fabrieksgarantie is verschilt per fabrikant en per product. Als er van fabrieksgarantie sprake is, dan kun je dit terugvinden op de productpagina en in de producthandleiding.

    Twijfel je of jouw defect onder garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Door alvast foto’s en/of filmpjes mee te sturen kunnen we het probleem beter beoordelen en komen we het snelste tot een passende oplossing.

    Om voor garantie in aanmerking te komen meld je jouw product aan als retour via onze retourpagina.

Zo werkt retourneren bij Toppy

Andere Toppycs

Fiet-review! 24979 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Monique , Helmond

20-11-2022 |

Toppy

“Betaling via het vertrouwde en veilige iDeal en een supersnelle levering van mijn fietstassen, top.”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.