Winkelwagen

Terug naar het overzicht

Retourneren

Retour aanvragen

Alles kan kapot, dat blijkt. Of misschien ben je gewoon niet helemaal tevreden over je nieuwe aankoop. Dat is vervelend, maar daar gaan we iets aan doen! Terugsturen is bij ons gratis en werkt heel simpel. Hoe het precies werkt lees je op deze pagina.

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt retourneren?
    Je vraagt tot 90 dagen na aankoop je retour gratis aan via onderstaande knop en via je eigen ZoGeregeld-portal. Dit kan ook wanneer je product binnen de garantietermijn kapot is gegaan. Dan kunnen wij hem vervolgens repareren of vervangen.

    Meld je retour

    Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons kantooradres in Veghel, maar volg de instructies in de e-mail zodat jouw retour netjes aankomt in ons magazijn.

    Pallet of zware zending (>30kg)?
    Dan sturen we nadat jij jouw retour hebt aangemeld instructies voor het aanvragen van een ophaalafspraak.

  • Retourvoorwaarden
    Je kunt jouw bestelling altijd retourneren binnen 90 dagen na ontvangst van je bestelling. Na je retouraanvraag heb je nog 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Retourneren bij Toppy is gratis.

    Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat met alle toebehoren terug te sturen. Die mooie Toppy doos waarin je jouw bestelling hebt ontvangen, komt natuurlijk goed van pas voor die retourzending.

    Meld je retour

    Richtlijnen voor het beoordelen van je producten
    Je mag onze producten voelen en bekijken, zoals je dat in een winkel zou doen. Je mag het product nog niet in gebruik nemen.

    Wat mag wel?

    De tape doorsnijden, het product uitpakken uit de verpakking en het product bekijken. Bijvoorbeeld:

    • Een warmtepomp uitpakken, bekijken en voelen
    • Een spa uitpakken en op de grond leggen
    • Een rugzak omdoen en voelen hoe hij zit
    Wat mag niet?

    Plastic verpakking openscheuren of -knippen en het product gebruiken. Bijvoorbeeld:

    • Een warmtepomp buiten of in het water activeren
    • Een spa opblazen en vullen met water
    • Een rugzak meenemen op vakantie

    Waardevermindering
    Gebruik je het product wel, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product weer in nieuwstaat te krijgen. We beoordelen deze waardevermindering en nemen hierover contact met je op. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van je bestelde producten die het gevolg is van het gebruik ervan, wanneer dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

    Retouruitzonderingen
    Sommige artikelen kunnen wij niet retour nemen.

    Producten op maat
    Is er een product speciaal voor jou op maat gemaakt, dan kunnen we dit niet meer retour nemen. Het is op jouw wensen gemaakt waardoor we er niemand anders mee blij kunnen maken.

    Bederfelijke goederen
    Van producten met een houdbaarheidsdatum waarvan de verzegeling verbroken is, kunnen we de houdbaarheid niet meer garanderen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld koivoer en chloortabletten.

    Na je retour
    Als je jouw product(en) retourneert, ontvang je de betaling, inclusief verzendkosten, zo snel mogelijk en niet later dan 14 dagen na het herroepen van je bestelling, van ons terug. De terugbetaling ontvang je op dezelfde manier zoals je de transactie aan ons hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk met een andere wijze van betaling hebt ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij wachten met de betaling tot wij de producten hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je jouw bestelling hebt teruggestuurd. Je bent op tijd als je de producten terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen verstreken is. Deze termijn gaat in op het moment dat je aan ons hebt medegedeeld dat je de overeenkomst wilt herroepen. Het terugsturen van een bestelling na herroeping, is bij ons ook gratis.

    Meld je retour
  • Is retourneren gratis?
    Retourneren is bij ons altijd gratis binnen 90 dagen, als je gebruik maakt van onze bezorgpartners.

    Meld je retour

    Verzending met PostNL
    Heeft PostNL je pakketje bezorgd? Bij het aanmaken van je retour ontvang je van ons een verzendlabel waarmee je jouw product terug kunt sturen met PostNL.

    Verzending met Raben
    Heeft Raben een palletzending bij je afgeleverd? Dan zorgen we dat het pakket bij je wordt opgehaald. Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een e-mail waarin je een afspraak maakt voor het ophalen van je bestelling. Zorg ervoor dat het product op dezelfde manier opgehaald kan worden, zoals het ook is bezorgd.

    Terugsturen met een andere vervoerder
    Kies je ervoor om je bestelling via een andere vervoerder te retourneren, dan zijn de kosten voor jou. Verstuur je bestelling vervolgens naar

    Toppy tav Retouren
    De Kempkens 2100
    5465 PR Veghel Kies je ervoor om geen gebruik te maken van ons retourformulier? Dan vragen we je om dit modelformulier in te vullen. Gebruik maken van dit formulier is geen verplichting.
  • Hoe lang duurt een reparatie?
    Als we een artikel moeten laten nakijken door een specialist bij één van onze leveranciers, dan duurt dit proces over het algemeen tussen 5 werkdagen en 3 weken. We proberen je hier zo goed mogelijk over in te lichten.
  • Intex, Bestway & EXIT retouren

    Producten van Intex, Bestway en EXIT vallen onder een speciale service en garantieafhandeling. Om zo snel mogelijk te kunnen schakelen met de mensen die over de juiste kennis van de producten beschikken, wordt de afhandeling direct door Intex, Bestway en EXIT zelf geregeld. De garantieafhandeling van deze producten loopt dus niet via ons, maar via de leverancier zelf. Mocht het contact echter stroef verlopen, dan helpen wij natuurlijk graag mee in het bemiddelen. Hoe je jouw klacht of defect aanmeldt lees je hier.

  • Elektrische & elektronische apparaten

    Alle producten met een stekker verzamelen! Koop jij een nieuw elektrisch of elektronisch product? Gooi zijn voorganger dan niet zomaar in de prullenbak, maar laat ze recyclen. Dit doe je door jouw oude elektrische of elektronische apparaten in de Wecycle-inleverbakken te stoppen. Deze inleverbakken vind je bij de bouwmarkt, elektronicazaak, woonwinkel of de tuinwinkel. Benieuwd waar je de dichtstbijzijndste Wecycle-inleverbak vindt? Check hier de e-waste inleverpunten.

    Wil je van jouw oude ledlampen en batterijen af? Deze retourneer je ook heel simpel in de Wecycle-inleverbakken in de supermarkt. Lekker bezig!

  • Hoe werkt garantie?
    Als je wat bij ons bestelt, kun je erop rekenen dat het product doet wat het moet doen. Gaat er toch iets mis, dan kijken we samen naar een passende oplossing. Je kunt dan aanspraak maken op twee soorten garantie: wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

    Wettelijke garantie
    Voor alles wat je bij ons bestelt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product doet wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke garantietermijn. Het ene product gaat nu eenmaal langer mee dan het andere. Hoe lang de garantie duurt hangt dus af van het type product.

    Fabrieksgarantie
    Voor sommige producten geldt er ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Hoe lang de fabrieksgarantie is verschilt per fabrikant en per product. Als er van fabrieksgarantie sprake is, dan kun je dit terugvinden op de productpagina en in de producthandleiding.

    Twijfel je of jouw defect onder garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Door alvast foto’s en/of filmpjes mee te sturen kunnen we het probleem beter beoordelen en komen we het snelste tot een passende oplossing.

    Om voor garantie in aanmerking te komen meld je jouw product aan als retour.

    Meld je retour

Zo werkt retourneren bij Toppy

Alle onderwerpen

Fiet-review! 25146 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

F, Den Haag

17-03-2023 |

Prima service en levering

“Ondanks een aantal negatieve recensies heb ik toch een bestelling geplaatst. Contact via chat over levertermijn product was prima en bestelde product werd een dag na bestelling geleverd.”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.