Winkelwagen

  • Toppy
  • Advies
  • Uitgelicht: 6 mogelijke EXIT spa problemen

Uitgelicht: 6 mogelijke EXIT spa problemen

Algemeen

Hey jij daar, spa-liefhebber! Het kan wel eens voorkomen dat jouw EXIT spa je in de steek laat. Balen! Maar geen zorgen, wij gaan je helpen met jouw spa-perikelen. Van foutcodes en luchtverlies tot systemen en lekkages, wij hebben de gouden tips voor je. We zorgen ervoor dat jouw EXIT spa snel weer bubbelt als nooit tevoren. Lees snel verder!

Inhoudsopgave

Probleem 1: bubbelsysteem werkt niet

In dit geval kan het zo zijn dat de automatische uitschakelfunctie (30 minuten) is geactiveerd. Door op de knop van de spa te drukken, activeer je deze opnieuw. Werkt dit niet? Neem dan contact met ons op. Valt je spa nog binnen twee jaar garantie? Dan mag je via EXIT een garantieaanvraag indienen.

Probleem 2: de kuip heeft een luchtlek

Zit er een lek op de naad van je opblaasbare cover en valt het product binnen de 2 jaar garantie? Neem dan contact met ons op. Gaat het juist om een lek op het midden van het materiaal? Dan repareer je het lek makkelijk zelf met de reparatieset. Plak de reparatie patch op het lek en laat deze 24 uur drogen. Doe dit wanneer de cover opgeblazen is.

Probleem 3: spa heeft een waterlekkage bij de aansluitbuizen van motor naar bad

Allereerst: controleer om welke buis het gaat. Kijk of het rubber nog in orde is en controleer de buis op een eventueel lek. Soms helpt het al om de buis eens opnieuw aan te sluiten. Als dit niet helpt en de spa binnen 2 jaar is aangekocht, neem dan contact met ons op zodat we mee kunnen kijken of we het onder garantie kunnen oplossen voor je.

Probleem 4: het scherm van het bedieningspaneel werkt niet

Doet je bedieningspaneel ineens niet meer wat je wil en wat je van ‘m gewend bent? Dan is het allereerst belangrijk om de stroombron te controleren. Misschien is er namelijk wel stroomuitval geweest. Voer een reset van de RCD-stekker uit en controleer of het bedradingssysteem is aangepast aan de voeding van de pompeenheid. Werkt dit niet en valt je spa nog binnen 2 jaar garantie? Dan mag je via EXIT een garantieaanvraag indienen.

Probleem 5: foutcodes

Laten we het nog even kort hebben over EXIT spa’s en hun eigenzinnige foutcodes! Een echte spa-liefhebber weet hoe belangrijk het is om te weten wat er aan de hand is met je spa als er iets misgaat. Dus, zet je badmuts op en duik in deze lijst van foutcodes. Want of je nu error 5 of error CHG FIL op je scherm hebt staan, je wilt natuurlijk wel weten hoe je het water weer bubbelend krijgt!

CHG FIL: na 150 cumulatieve uren van filterbewerking wordt een akoestisch alarm weergegeven en toont het LCD scherm de tekens CHG gevolgd door FIL. Dit doet ‘ie om jou eraan te herinneren dat het filter vervangen of gereinigd moet worden. Druk de filterknop gedurende 5 seconden in om het zoemen uit te schakelen. Het filtersysteem wordt uitgeschakeld. Daarna druk je op de knop om het filtersysteem opnieuw te activeren.

E1: je EXIT spa verwarmt niet goed. Dit heeft te maken met de watertemperatuursensor. Deze geeft kortsluiting of functioneert dus niet goed. Je mag hiervoor rechtstreeks een garantieaanvraag indienen via EXIT.

E3: de watertemperatuur is warmer dan 45 graden. Zet de pomp uit en zorg dat de watertemperatuur zakt naar 38 graden. Daarna mag je de pomp gewoon weer aanzetten. Mocht de storing niet weg gaan, dan kan je een garantie-aanvraag indienen bij EXIT.

E4: het water is kouder dan 2 graden. Dit kan zorgen voor vorstschade. Zorg er daarom voor dat het water boven de 2 graden komt. Of ruim je spa op volgens de handleiding.

E5: de watertemperatuur is warmer dan 50 graden. Net als bij de E3 foutcode zet je de pomp uit en zorg dat de watertemperatuur zakt naar 38 graden. Daarna mag je de pomp gewoon weer aanzetten. Mocht de storing niet weg gaan, dan kan je een garantie-aanvraag indienen bij EXIT.

E6: de verwarming en filter van je EXIT spa doen het niet goed. Dit komt doordat er te weinig doorstroming is voor de verwarming om aan te springen. De in- of uitlaat van de spa zit verstopt, de filtercartridge is vuil of verzadigd, er zit te weinig water in de spa, de pomp is niet ontlucht of de pomp is defect. Maak dus de in- en uitlaat vrij van vuil, vervang het filtercartridge, vul de spa tussen de min en max streep en ontlucht de pomp. Als dit niet de gewenste oplossing biedt, mag je een garantie-aanvraag indienen via EXIT.

E3, E4, E5, E6 storingscode: schakel de stroomtoevoer voor minimaal 5 minuten uit; schakel deze vervolgens in. Wordt de storingscode opnieuw in het display weergegeven? Volg dan de volgende instructies:

  1. Controleer of het waterniveau tussen het minimale en maximale waterniveau staat
  2. Reinig of vervang het filterelement
  3. Schroef de waterinlaat en water uitlaat aan de binnenzijde van de spa los, reinig deze als dat nodig is en plaats ze weer terug
  4. Controleer of de waaier van de filterpomp niet verstopt zit door vervuiling of vreemde objecten.
  5. Schakel de stroomtoevoer opnieuw voor minimaal 5 minuten uit en schakel deze vervolgens ook weer in
Zie je de storingscode opnieuw in je scherm verschijnen? Dien dan een garantie-aanvraag in via EXIT.

Zo, nu ben jij helemaal op de hoogte van de mogelijke uitdagingen die je kan tegenkomen met jouw EXIT spa. Maar maak je geen zorgen, deze oplossingen laten wij gewoon online staan. Heb je te maken met een lastiger technisch probleem of heb je gewoon wat advies nodig? Onze productexperts staan voor je klaar! Geen enkele uitdaging is te groot voor hen, daardoor geniet je snel weer volop van jouw ontspannende spa-sessies.

Fiet-review! 28380 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Connie, Heel

06-10-2024 |

Top ervaring!

“Makkelijk bestellen, snelle levering en goeie producten.”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.